nedeľa 13. februára 2011

Preprava psíka v aute

Ako budem Caspera voziť v aute som riešila dosť dlho, nakoľko som bola rozhodnutá, že ho chcem rozhodne naučiť na prepravku, ale zároveň mám Škodu Fabia :-) Nakoniec sa mi podarilo nájsť prepravku, ktorá je určená pre hatchback autá a akurát sa mi zmestí do auta do kufra, s tým, že som vybrala sedacie časti zadných sedadiel, sedadlá sklopila a Casper nastupuje cez zadné dvere.
Naučiť psa na prepravku je podľa mňa absolútne praktické a hlavne najbezpečnejšie riešenie. V prípade havárie alebo prudkého brzdenia psík nelieta v aute hore-dole, ale prepravka ho ako tak ochráni. Zároveň, ak si zvykne sa voziť v prepravke, príjme ju ako svoje miesto a v prípade potreby, či už na výstave alebo na agility pretekoch budete môcť prepravku jednoducho vybrať z auta a psík v nej bude bez problémov oddychovať, bez toho aby bol v strese z cudzieho prostredia, lebo prepravku bude poznať a vnímať ako svoje bezpečné miesto. Zároveň je to praktické, lebo po dvojhodinovej prechádzke v lese psíka domov prepravíte v prepravke, ktorú potom vysprchujete a nemusíte dávať tepovať poťahy v celom aute :-) A síce s tým nemám konkrétne skúsenosti, ale vraj veľmi dobre funguje aj prípade, ak máte psíka "likvidátora", tak ho v prípade Vašej neprítomnosti môžete nechať doma v prepravke, aby ste ochránili svoj nábytok, topánky, stoličky, stoly, vankúše, atď. Samozrejme do prepravky v tomto prípade treba dať aj misku s vodou. Úprimne si to ale neviem predstaviť na dlhšie ako jednu hodinu, ak s tým má niekto skúsenosti, budem rada, ak ich napíše do komentára k tomuto príspevku.
No každopádne do auta-combi je výber prepravky oveľa jednoduchší a psík môže nastupovať pohodlne cez kufor. Ja som to vyriešila ako som už opísala, síce to znamená, že tým pádom okrem Caspera a mňa už môžem v aute voziť len jednu osobu + batožinu, ale zatiaľ mi to neprekáža.
Čo sa týka naučenia psíka zvyknúť si na prepravku, postupovala som vždy rovnako, ako som opísala v príspevku Casperov príchod domov. Nikdy som ho tam netlačila na silu, ale vždy som dovnútra hodila maškrtu, tak aby to videl, dala som povel "miesto" a čakala som, kým do nej vojde sám a dobrovoľne v nej zostane ležať, bez toho aby sa stále pokúšal vyliezť a až potom som zavrela mriežku. Čo sa od neho chce pochopil pomerne rýchlo, ale vopred upozorňujem, že ma to stálo veľa trpezlivosti. Niekedy nastupovanie trvalo 5 minút, niekedy 25 minút. Úplne si zvykol asi po dvoch týždňoch každodenného nacvičovania. Dnes má takmer 9 mesiacov a bez problémov zvláda aj niekoľkohodinové cesty v aute, s tým, že väčšinu cesty prespí alebo ticho pozoruje okolie. Občas protestuje pri nastupovaní, hlavne ak má práve v zornom poli nejakú peknú sučku, ale teraz už väčšinou funguje zvýšenie hlasu a povel miesto. Samozrejme mimo "pubertálnych záchvatov rebélie", ktorými momentálne Casper trpí :-)
Inak si na prepravku absolútne zvykol, keď bol úplné šteniatko pomáhala mu prekonať stres z cudzieho prostredia, lebo vedel, že do nej môže kedykoľvek vojsť a je to jeho bezpečné miesto. Dnes už v nej občas strúha aj takéto opičky:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára