piatok 29. apríla 2011

Vychytávka mesiaca: ID TAG pre psov

Už dlhšiu dobu som rozmýšľala, ako vyriešiť otázku "adresára" pre Caspera. Stále som v hlave bojovala proti klasickej známke, na ktorú sa dajú vygravírovať potrebné údaje, lebo stačí, že musí na krku nosiť lysetku od veterinára, známku mestskej časti, v ktorej je prihlásený a keď som si predstavila, že mu mám na krk zavesiť ešte ďalšiu kovoú známku, tak to už bude definitívne štrngať ako chodiaca roľnička. Tak som to stále posúvala posúvala, až sme jedného krásneho dňa stretli stádo srniek a Casper sa mi takmer vytrhol, našťastie som ho vtedy mala náhodou zapnutého na vôdzke a nie pusteného na voľno. Bolo mi jasné, že by sa za nimi hneď rozbehol a mohlo by som ho volať koľko som chcela. Pár dní na to sa na rovnakom mieste stala podobná príhoda kamoške Denise, ktorá má psíka Baby spomínaného už v ostatných príspevkoch. Babynka je naša "hluchaňka", lebo sa narodila hluchá. No a nebojácna Babe sa v tejto situácii za srnkami veru rozbehla a privolajte si hluchého psa, čo beží za srnkou. Kamoška nemala šancu, ale našťastie sa Babe po ceste niekde zaňuchala a srnky ju prestali zaujímať, takže ju úspešne dobehla a odchytila. Na základe týchto príhod sme spoločne začali riešiť, ako vyriešiť otázku adresára. Denka zakúpila hneď také tie klasické skrutkovacie adresáre, do ktorých vložíte papierik s nápisom, zaskrutkujete a zavesíte na obojok. Babe ten adresárik vydržal asi 10 minút a pri prvej prechádzke sa vrátila paničke iba s hornou časťou adresára vysiacou na postroji a spodná časť s papierikom nenávratne preč. Takže táto možnosť vyškrtnutá. Začala som hľadať na internete a narazila som na tzv. ID TAGS od firmy rogz. Preštudovala som to, utekala som do najbližšieho pet shopu, zakúpila, namontovala a otestovala. Prešlo vyše mesiaca a štítok stále drží, je nepoškodený a prežil x-naháňačiek, válaní v prachu, kúpeľov v Dunaji, x agility tréningov a je otestovaný aj rýchlostných testom bežiaceho chrta :-)

Takže o čo ide. Tieto ID štítky sú vyrobené zo špeciálneho materiálu, ktorý pripomína plast.
Z jednej strany je motív a z druhej strany je napísané telefónne číslo a meno psíka. Štítok je vodotesný, nehrdzavie, nie je potrebné žiadne gravírovanie, je tichý, pretože "necinká" a na výber existuje veľa veselých motívov. Vyrába sa v dvoch rôznych veľkostiach a dá sa kúpiť od 6,50 EUR.
Tu sú niektoré ukážky, aké prevedenia existujú:
Rogz ID Tagz Instant - Surf TartanRogz ID Tagz Instant - Floral TartanRogz ID Tagz Instant - Red BonesRogz ID Tagz Instant - Choc Feminine
Rogz ID Tagz Instant - Zebra PawRogz ID Tagz Instant - Paint PawRogz ID Tagz Instant - PurpleRogz ID Tagz Instant - Neon

Princíp kopírujem z návodu na použitie:

Je to jednoduché a keď som to zvládla ja, zvládne to hocikto. Napíšete na šablónu, ktorá je priložená, vystrihnete, nalepíte na jednu stranu štítka a prikryjete druhou lepiacou stranou s motívom. Jedine tu treba dať pozor, lebo ak tieto dve strany krivo zlepíte dokopy, už ich nerozlepíte. Následne pripnete priloženým klipom na obojok a je hotovo. Jediná nevýhoda, ktorú som objavila je, že raz keď už štítok pripnete na obojok, nedá sa premiestniť na iný, pretože ide o bezpečnostný jednorazový mechanizmus, ktorý by sa pri opakovanom otvorení poškodil. Na druhej strane je to ale vhodné ospravedlnenie pre kúpu ďalších štítkov na ďalšie obojky, ktoré Casper nosí, lebo toľko pekných motívov je, že mi bolo ľúto vybrať iba jeden :-)
Naozaj môžem len vrelo odporučiť. V Bratislave som to videla predávať v sieti Amazon Petshopov a vraj aj v Eurovea to majú. Taktiež sa to dá zohnať na internete za lacnejšiu cenu.

Cestujem teraz na 20 dní preč a Casper odchádza do tábora k mojim rodičom, takže nebudem dlhšiu dobu písať. Po návrate napíšem, ako zvládol svoje prvé dlhšie odlúčenie, ale myslím, že to Casper ponesie lepšie ako panička :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára